Vandaag 2

Gisteren 48

Afgelopen week 313

Afgelopen maand 975

Totaal 113662

MDC 2019-38

 

Bijna ging het fout…

 

 

Het is een woelige nacht geweest. Er was zoveel wind dat je het gevoel had dat je met tent en al door de storm meegenomen zou worden.  Het is eigenlijk de gehele rally door al erg veel wind, maar zoals vannacht hadden we het nog niet gehad.

 

Heel goed door de duinen kunnen rijden  in het eerste gedeelte van de rally.

Wel hebben we onnoemelijk veel geluk gehad. We hadden moeite om een duin over te komen en moesten een ander spoor kiezen. We zagen nog een spoor en besloten opnieuw gang te maken en gang te houden tot we over de duin waren.

We hielden gang en gingen er met een sprong overheen en dat had Eimbert Timmermans voor ons ook gedaan en die lag er dus nog op z’n kant. We gingen er net achter langs, maar dat scheelde maar een kleine 4 meter.

Wat ’n geluk kun je hebben.

-

 

Halverwege de dag hadden we de lunch en daar is het assistentieteam ook naar toe gereden. Het dakzeil was gescheurde en dat hebben we eraf gehaald en is meegenomen door de assistentie.

Na de lunch gingen we 80 km over de weg ter neutralisatie. Daarna zijn we 1x iets verkeerd gereden, maar zaten snel weer op het goede spoort. Onderweg nog een buggy overeind gezet.

 

Mooi op tijd in het bivak aangekomen en zijn uiteindelijk 13e geworden, maar tot onze verbazing was de assistentie er nog niet. Het bleek dus dat ze wederom een klapband hebben gehad. En dat kost nogal wat tijd om te vervangen.

 

De wedstrijdtruck heeft het goed gedaan vandaag en zal waarschijnlijk met een kleine onderhoudsbeurt de laatste rallydag morgen goed kunnen doorstaan. Dit geeft ons ook tijd om de Elephant 2 groot onderhoud te geven en kijken of we de oorzaak van de klapbanden kunnen achterhalen.

- -

MDC 2019-38

 

Vanochtend om 10.00 uur zijn de mannen gestart.

 

 

MDC 2019-37

 

Iedereen heeft z’n momentje…

 

 

Sommige teamleden hebben zo hun eigen momentjes nodig.

Het kunnen herkenbare momenten zijn voor iedereen, maar soms denk je…...

Maar ach….. iedereen heeft wel zo z’n eigen manieren. Toch???

-

 

Neem Henny, hij pakt een stoel legt een pet op zijn hoofd en is vertrokken. Het kan voor 10 minuten zijn of een half uur, net wat hij nodig heeft.

 

 

 

 

 

-

 

Neem Jos, hij komt uit de rally en omdat hij last van zijn rug heeft, moet hij even een andere houding aannemen als dat hij de hele dag in de truck heeft. Dus…..

Rug recht, vlak en strak.

 

 

 

 

-

 

Neem Daan, hij heeft elke ochtend zijn uitstapje het veld in. Even tijd voor zichzelf (tenminste dat denkt hij) Hij verdwijnt als een stipje aan de horizon. Er gaat dan een grote witte rol mee en gaat er dan echt voor zitten. Elke ochtend weer.

 

 

 

 

Van Peter, Jan en Johan, daar hebben we nog niet echt iets kunnen constateren.

Maar de rally is nog niet voorbij.

MDC 2019-36

 

Vrijdag 19 April 2019

 

Etappe 7

 

 

-Een laatste dag in de duinen, maar absoluut een voor de dapperen: je begint met de noord-zuidovergang van Marokko's hoogste duinen, Erg Chebbi.

 

Vanaf hier verander je je 'kap' naar het noorden via een lange en zeer zanderige wee voordat je aankomt op de vlaktes van de Hamada, dicht bij de Algerijnse grens.

Hier veranderen de terreinen en worden de tracks weer meer bergachtig.

Na een ontspannende overgang via het asfalt zullen de coureurs de grindpaden  betreden van het Plateau de Rekkam.

 

Prachtige vlaktes en valleien en pure WRC en stuifplezier van start tot finish.

MDC 2019-35

 

Kusje van Van Velsen….

 

We zijn vanochtend rustig aan begonnen met rijden. Dit ging allemaal goed. Het tweede deel ging allemaal wat harder. Hier en daar nog wat in gehaald. Maar ook wel een aantal keer moeten zoeken voor de WP’s. En al gaat het allemaal niet meer voor de punten, Daniël is zo fanatiek, die moet en zal de controle punten allemaal halen. En tja…. dat heb je met een echte navigator aan boord.

 

 

-Een aantal keer over en weer het team van Van Velsen ingehaald en dat hadden we de laatste keer beter niet kunnen doen.

We zaten vol op snelheid toen we in de remmen moesten om een bocht te halen en dat had Van Velsen even niet in de gaten en hij dook vol achterop bij ons naar binnen.

En dan kan er nog zoveel ruimte zijn, toch kiest hij de Elephant 4 uit om een tik uit te delen. En dan ben je alle tijd die je hebt gewonnen weer kwijt. De  banden moesten eruit en  nog het een en ander en dan moeten de banden en alles er weer in.

 

En dan denk je dat dat het wel is voor vandaag, komt er nog een stuiter achteraan. We gingen van ’n duin af en kwamen met de bumper op de grond en je raad het al die ging er dus gedeeltelijk af. Maar hij bleef hangen en zo zijn we uiteindelijk toch in het bivak aangekomen.

 

De monteurs hebben weer heel wat te doen vanavond.

      facebook

 

Smink Machines 

Logo MDC2019web shield

 

Zandink-transparant

Truck-online 

Peet Borst Banden

 

 

 

 

 

 

    

 

  

 

 Fulmen accu bakkenes

 

 

 

 

 

 

 WSNlogo

 

 

Logo